Η Burberry έβαλε φωτιά και έκαψε προϊόντα 28 εκατ. λιρών για να μην πέσουν στα χέρια της… πλέμπας (εικόνες)

Η Burberry έβαλε φωτιά και έκαψε προϊόντα 28 εκατ. λιρών για να μην πέσουν στα χέρια της… πλέμπας (εικόνες)
A model wears a creation by designer Burberry during their Spring/Summer 2018 runway show at London Fashion Week in London, Saturday, Sept. 16, 2017. (Photo by Vianney Le Caer/Invision/AP)

Τι μπορεί να γίνονται τα προϊόντα πολυτελείας που μένουν απούλητα; Η Burberry πάντως τα κάνει… στάχτη και μπούρμπερη.

Οπως έγινε γνωστό, η Burberry κατέστρεψε προϊόντα αξίας πάνω από 28 εκατ. λιρών φέτος για να μην τα αγοράσουν… λάθος άνθρωποι, η «πλέμπα»!

Λόγω της ύφεσης, τα τελεταία δύο χρόνια η Burberry καταλήγει με μεγάλο στοκ απούλητων προϊόντων, σχεδόν διπλάσια σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. Συνολικά, τα τελευταία 5 χρόνια έχουν καταστραφεί προϊόντα Burberry αξίας πάνω από 90 εκατομμύρια λίρες αποκαλύπτουν τα στοιχεία, τα οποία κάνουν και τους μετόχους της επιχείρησης να δυσανασχετούν, απορρώντας γιατί δεν διατέθηκαν στην αγορά ξανά.

Αύξηση στο απούλητο απόθεμα διαπιστώνει τα τελευταία χρόνια η Burberry                                  Αύξηση στο απούλητο απόθεμα διαπιστώνει τα τελευταία χρόνια η Burberry

Ωστόσο, η Burberry, όπως και όλα τα διάσημα brand ρούχων και οι μεγάλοι Οίκοι Μόδας, προτιμούν να καταστρέφουν τα απούλητα προϊόντα τους περασμένων σεζόν για να προστατεύσουν την πνευματική ιδιοκτησία και την αξία της εταιρείας τους. Αν τα στοκ πουληθούν σε χαμηλότερες τιμές και τα προϊόντα γίνουν ευρέως προσβάσιμα, τότε το brand θα χάσει την αξία του.

Οι ίδιοι οι σχεδιαστές ισχυρίζονται πως δεν θέλουν να πουληθούν τα προϊόντα τους σε προσφορές, ή να αγοραστούν από τον «λάθος» τύπο ανθρώπων, υποτιμώντας έτσι το εμπορικό σήμα. Τα προϊόντα πολυτελείας απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό, με συγκεκριμένη αγοραστική δύναμη και αν γίνουν πιο προσβάσιμα θα αλλοιωθεί και το πρεστίζ τους και η οικονομική τους αξία.

Ο Οίκος Burberry, η αξία του οποίου αποτιμάται στα 9,6 δισ. λίρες, σύμφωνα με το περιοδικό Forbes, παραδέχεται ότι έκαψε το απούλητο απόθεμα, αλλά λένε ότι χρησιμοποιούν εξειδικευμένους αποτεφρωτήρες για να αξιοποιήσουν την παραγόμενη ενέργεια, αναφέρουν οι Times.

Αλλά οι περιβαλλοντολόγοι είναι ανήσυχοι, καθώς δεν είναι μόνο η Burberry που συμμετέχει σε αυτή την ενέργεια.

Η γνωστή εταιρεία ρούχων H & M, παραδέχεται πως καίει το ανεπιθύμητο απόθεμα για να βοηθήσει στην ηλεκτροδότηση της Βαστέρα, μιας μικρής σουηδικής πόλης.

Την ίδια ώρα, η Richemont, η εταιρεία που κατέχει τις μάρκες Cartier και Montblanc, έχει καταστρέψει ρολόγια αξίας πάνω από 400 εκατομμύρια λίρες μέσα σε δύο χρόνια, μετά την αγορά των ανεπιθύμητων αποθεμάτων από κοσμηματοπωλεία.

Φωτογραφίες: AP

Πηγή: iefimerida.gr