Είδηση σοκ για τους Έλληνες καταναλωτές και τα σούπερ μάρκετ!

Είδηση σοκ για τους Έλληνες καταναλωτές και τα σούπερ μάρκετ!

Όλο και λιγότερα προϊόντα μπαίνουν στο «καλάθι της νοικοκυράς», όπως προκύπτει από τα στοιχεία για την κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ. Οι αυξημένες υποχρεώσεις των καταναλωτών, λόγω της φορολογίας και των ασφαλιστικών εισφορών, τους έχουν βγάλει εκτός προϋπολογισμού, με αποτέλεσμα να «κόβουν» ακόμη και είδη πρώτης ανάγκης, όπως τρόφιμα -μεταξύ αυτών και το γάλα- και ποτά.

Σύμφωνα με την εταιρεία μέτρησης κατανάλωσης Nielsen, τον Ιανουάριο η υποχώρηση του τζίρου στο οργανωμένο λιανεμπόριο συνεχίστηκε με τον ίδιο ρυθμό, γεγονός που μεταφράζεται σε περιορισμένη ζήτηση προιόντων από μέρους των καταναλωτών, αλλά και μειωμένα περιθώρια κέρδους για προμηθευτές και λιανέμπορους.

Τον Ιανουάριο η μείωση της κατανάλωσης αλλά και του τζίρου άγγιξε στα σούπερ μάρκετ το 5%, όταν ολόκληρο το 2016 σύμφωνα με τη Nielsen o τζίρος υποχώρησε κατά 4,5% (9,5 δισ. ευρώ) έναντι του 2015.

Η περυσινή μείωση του τζίρου στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων οφείλεται κυρίως στη μείωση της κατανάλωσης για ορισμένα προιόντα πολλά από τα οποία θεωρούνται και είδη πρώτης ανάγκης.

Ειδικότερα  μειώθηκε κατά 7,2% ο όγκος της κατανάλωσης σε τρόφιμα – ποτά, κατά 5,7% σε είδη οικιακής χρήσης, κατά 4,1% σε είδη προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, κατά 13,5% σε είδη ιδιωτικής ετικέτας (λόγω αποχώρησης από την αγορά της αλυσίδας Carrefour-Μαρινόπουλος), κατά 5,4% μειώθηκε ο τζίρος στα επώνυμα προιόντα, ενώ η πτώση του όγκου πωλήσεων σε γάλα και αναψυκτικά έφτασε το 14,3% και 12,1% αντίστοιχα.

Οι μεγαλύτερες απώλειες σε τζίρο προιόντων σε επίπεδο γεωγραφικών περιφερειών καταγράφηκαν στην Κεντρική Ελλάδα (-9,6%), στη Θεσσαλονίκη (-9%), στην Κρήτη (-8,4%), στην Πελοπόννησο (-7,9%), στη Μακεδονία – Θράκη (-6,2%) και στην Αττική (-4,6%).
Πηγή:newpost.gr

ΚΛΕΙΣΙΜΟ