Αλλάζουν όλα: Έτσι θα είναι τα να νέα σούπερ μάρκετ των μεγάλων αλυσίδων στην Ελλάδα

Αλλάζουν όλα: Έτσι θα είναι τα να νέα σούπερ μάρκετ των μεγάλων αλυσίδων στην Ελλάδα
Επιτέλους τα σούπερ μάρκετ θα ακολουθήσουν τις ανάγκες των νέων ανθρώπων

Εδώ και περίπου ένα χρόνο υπάρχει μια τεράστια αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά των ανθρώπων από 35 και κάτω που πάνε στο σούπερ μάρκετ. Για την ακρίβεια δεν είναι τεράστια η αλλαγή τους, αλλά είναι μεγαλύτερο το ποσοστό συμμετοχής τους στον τζίρο.

Κι όσο οι παλιότερες γενιές αποχωρούν και αντικαθιστώνται από τις επερχόμενες, τόσο πιο πολύ θα ομογενοποιείται το καταναλωτικό κοινό σε πολύ συγκεκριμένες απαιτήσεις του.

Καλώς ή κακώς, ζούμε σε μια εποχή που υπάρχουν διαφορετικές διατροφικές συνήθειες, αλλά και ανάγκες από τον περιβάλλον. Παλιότερα δεν ήταν τόσο διαδεδομένη η επιστήμη της διατροφολογίας, ούτε ο άνθρωπος αναζητούσε να δώσει λίγη σε διάφορα οργανικά προβλήματα που προέρχονται από τη διατροφή του. Ζούμε στη δεκαετία που μάθαμε τι είναι η γλουτένη, που υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση σε προϊόντα χωρίς ζάχαρη ή με χαμηλά λιπαρά και ήταν παράδοξο που η αγορά συνέχιζε να κινείται με τρόπο που δεν ανταποκρινόταν.

Προϊόντα σαφώς και υπήρχα και αναδύονταν. Όμως δεν υπήρχε η συγκέντρωση τους και η παροχή ευκαιρίας στον καταναλωτή για να διευκολυνθεί στην αναζήτησή του. Φτάσαμε λοιπόν στο τέρμα του 2019 ώστε ο κλάδος των σούπερ μάρκετ να διαβάσει τις απαιτήσεις των νέων ανθρώπων που αποτελούν σταδιακά τη βάση των καταναλωτών και να υπακούσει σε αυτά που ζητούν.

Τα περισσότερα επικεντρώνονται γύρω από τις περιβαλλοντικές ανάγκες. Προϊόντα με λιγότερο πλαστικό, προϊόντα με συστατικά που φέρουν τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση στο περιβάλλον ή και καθόλου, βιολογικά προϊόντα, προϊόντα χωρίς πλαστικό περιτύλιγμα κτλ.

Όλα αυτά υπήρχαν σε μειοψηφία στα σούπερ μάρκετ και ήταν διασκορπισμένα. Πλέον, οι μεγάλες αλυσίδες αποφάσισαν να αλλάξουν τη δομή των καταστημάτων και να δημιουργήσουν διαδρόμους, να ομαδοποιήσουν δηλαδή όλα τα προϊόντα αυτής της μορφής και να τα τοποθετήσουν σε περίοπτη θέση.

Πάνω σε αυτό το στρατηγικό πλάνο τα μεγάλα brands του χώρου έχουν δεσμευτεί για μείωση της σπατάλης των τροφίμων κατά 50% έως το 2025 με αύξηση των δωρεών τροφίμων, 50% μείωση του πλαστικού έως το 2025, κατάργηση των πλαστικών μιάς χρήσης που πωλούνται στα καταστήματα εντός του 2020 καθώς και μείωση του βάρους των πλαστικών.

Σε εποχές που οι νέοι αναζητούν έστω και τις πολύ μικρές συνήθειες για να τις αλλάξουν, αυτή  η κίνηση έχει και οικονομικό όφελος μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, αλλά και ένα ηθικό αντίκτυπο.

Ένα από τα προαπαιτούμενα του νέου καταναλωτή είναι και η ποιότητα των προϊόντων. Δεν τον νοιάζει δηλαδή να πληρώσει μια Χ τιμή που φαινομενικά είναι “αλμυρή”, αν το προϊόν έχει εγγυημένα μια υψηλή ποιότητα. Αυτό προκύπτει από έρευνα του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ),

Παράλληλα, το έτερο παράλογο που δεν είχαν ως σήμερα τα σούπερ μάρκετ αφορά στον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας τους και στην επαφή τους με τον καταναλωτή. Ο πελάτης δεν είναι ένα άμορφο πρόσωπο. Πρέπει το σούπερ μάρκετ να μπορεί να ικανοποιεί τις ανάγκες του καθενός ξεχωριστά.

Πολλά απ΄αυτά λοιπόν έχουν ήδη θέσει σε εφαρμογή τα δικά τους applications που δεν αφορούν μόνο εξατομικευμένες προσφορές και τη δημιουργία προφίλ του πελάτη, αλλά και τη σειρά προτεραιότητας και τη δυνατότητα e-commerce, της ηλεκτρονικής αγοράς των προϊόντων με λίγα λόγια, είτε για delivery στο σπίτι είτε για παραλαβή στο ταμείο. Αυτό είναι κάτι που υπάρχει, όχι όμως σε εκτεταμένο βαθμό και το καταναλωτικό κοινό δεν έχει μπει σε μια διαδικασία να το χρησιμοποιήσει.

Πηγή: menshouse.gr